Group 33959
🤖 Umělá inteligence ChatGPT dorazila do HR.
Objevte Sloneek AI 👈
🤖 Umělá inteligence ChatGPT dorazila do HR. Vyzkoušejte jej zdarma už dnes!

Začínáme s AI: Má vaše firma na to udělat první krok?

LinkedIn cover – 81

Umělá inteligence začíná pronikat do firem a vedou se diskuze o jejím vlivu na podnikání. Některé společnosti již AI implementují, ale cesta k běžnému využívání pro všechny týmy bude dlouhá, stejně jako návratnost investic. Jak jste na tom vy?

 

Stáhněte si e-book

Má vaše firma na to udělat první krok?

Doba umělé inteligence nastala a v řadě firem se již několik měsíců vedou plamenné akademické diskuze o tom, jakou revoluci AI v jejich podnikání způsobí. Jinde, kde jsou technologicky pokročilejší, již implementují AI do praxe. Otevírají se první pozice „prompt engineerů“, ekosystémy kurzů a vzdělávání se rozjíždí na plné obrátky. Ale k tomu, aby se umělá inteligence stala běžnou součástí práce všech týmů – tedy i laiků, pro které dává v současné době smysl – povede ještě hodně dlouhá cesta. K návratnosti investice do umělé inteligence pak ještě delší.

Jsem zastánce tvrzení, že první kroky, které je připraví na příchod AI, by měly firmy podniknout už dnes. Důvod je jednoduchý – velice často se tím smaže dluh, který naprostá většina firem má ve vztahu k vlastní digitalizaci. Jinými slovy: na vlně vyhypovaného managementu, pro který je AI sexy tématem, se svezou dlouho neřešené resty.

Proč by HR měla zajímat AI?

Přestože personální oddělení budou často v rámci celého procesu až jedním z posledních článků, neměla by si svůj díl příležitosti (ale i zodpovědnosti) nechat uniknout. Proč?

  • Provázání aktuální digitální kompetence firmy s HR je klíčové pro celou řadu personálních a HR oddělení tak může získat zcela nové možnosti pro svou práci.
  • Implementace jakéhokoli automatizačního nástroje – AI nevyjímaje – má přímý dopad na strukturu a kompetence týmů. HR oddělení tedy musí být up-to-date.
  • Implementaci AI nástrojů, asistujících při běžné práci nebo doplňujících kreativní činnosti, je dobré vizualizovat jako „nového kolegu“ se všemi jeho přednostmi a nedostatky a takto s ním
    v rámci HR strategie pracovat. Do firmy totiž musí hladce zapadnout, jinak nebude fungovat efektivně anebo dokonce způsobí rozvrat.
  • Ve firmách je až pět různých generací. Ne každá může být z AI experimentů nadšená. Každý člověk je přitom pro úspěch nebo neúspěch implementace klíčový.
  • Zároveň není otázkou, jak bude AI v HR využívána, ale kdy. HR díky tomu získá čas pro reálnou práci s lidmi, kterou dlouho nebude AI schopna kvalifikovaně dělat. Na to, aby se to mohlo stát,
    musí HR chápat podstatu digitalizace a naučit se AI využívat ve svůj prospěch
Frame 1290