💥 Black Friday nabídka:
Získejte 35% slevu na Performance Management na první rok.
Získat nabídku

Digitální podpis

Co je digitální podpis?

Jednoduše řečeno, digitální podpis se na pohled nijak neliší od toho fyzického kromě toho, že je v elektronické podobě. Klíčové však je, že digitální podpis vytváří další elektronická data, která jasně potvrzují spojitost s podepisujícím a jeho vůlí a vědomím dokument podepsat. Podepisovat dnes lze elektronicky snadno téměř všechny dokumenty, přičemž takový podpis legislativa uznává jako platný a právně vymahatelný.

Podpis dokumentu

Jak je to s validitou digitálního podpisu?

V současné době je základem právního rámce týkajícího se elektronického podpisu na úrovni Evropské unie nařízení č. 910/2014, známé jako „eIDAS“, které se zabývá elektronickou identifikací a důvěryhodnými službami pro elektronické transakce na vnitřním trhu.

V České republice byl přijat a později novelizován zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, aby se na národní úrovni provedlo nebo přizpůsobilo nařízení „eIDAS“. Česká republika tak rozlišuje čtyři druhy digitálního podpisu:

  • Elektronický podpis (prostý)
  • Zaručený elektronický podpis
  • Zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis (uznávaný podpis)
  • Kvalifikovaný podpis

Nebudeme se nyní podrobněji rozepisovat o jednotlivých kategoriích. Aby však digitální podpis odpovídal normativě eIDAS, musí splňovat tyto podmínky:

  • je jednoznačně spojen s podepisující osobou;
  • umožňuje identifikaci podepisující osoby;
  • je vytvořen pomocí dat pro vytváření elektronických podpisů, která podepisující osoba může s vysokou úrovní důvěry použít pod svou výhradní kontrolou;
  • je k datům, která jsou tímto podpisem podepsána, připojen takovým způsobem, že je možné zjistit jakoukoliv následnou změnu dat.

 

Pokud budete podepisovat dokumenty v aplikaci Sloneek, všechny tyto výše uvedené podmínky jsou splněny a nemáte se čeho obávat. Takto elektronicky podepsaný dokument je validní. Přečíst si můžete také vyjádření od renomované právní kanceláře AK Bříza & Trubač.

Jaký zvolit HR systém na dokumenty?

Na pozici HR je práce s dokumenty a jejich podepisování vaším denním chlebem. Proto je nezbytné mít HR systém, který vám je přehledně zaeviduje a usnadní vám jejich filtraci.

Ve Sloneekovi můžete nahrávat tři typy dokumentů: smlouvy, soukromé a celofiremní/týmové. Každý uživatel aplikace pak dostane upozornění na nově vložený dokument, a pokud takový dokument vyžaduje podpis, může jej uživatel ihned elektronicky podepsat.

Jsme tu pro vás

Můžeme vám pomoci?

Naši experti zodpoví otázky, ukážou vám Sloneek a pomůžou modernizovat vaše HR.

  • Špičkový onboarding
  • Představení všech funkcionalit
  • Prezentace a nabídka vašemu HR na míru
  • Odpověď na jakékoli dotazy
Group 1469
image 70
image 69
image 55

Zanechte nám kontakt, 
ozveme se vám.