Group 33959
🤖 Umělá inteligence ChatGPT dorazila do HR.
Objevte Sloneek AI 👈
🤖 Umělá inteligence ChatGPT dorazila do HR. Vyzkoušejte jej zdarma už dnes!

    Nastavení modulu Příchody a odchody

    Jde o klasický docházkový systém, tedy „píchačky“

    Nová událost docházky

    Události, které si uživatelé prostřednictvím Příchodů a odchodů zapisují, jsou nastavitelné ve Nastavení / Odchody.

    Co budete nastavovat:

    • název události, případně jazykovou variantu názvu události pro všechny dostupné jazyky. Díky tomu můžete i zahraničním pracovníkům nastavit docházku tak, aby na ně mluvila jejich jazykem (celá aplikace je samozřejmě dostupná v několika jazycích).
    • aktivujete / deaktivujete událost – pokud je událost neaktivní, nebude při výběru události viditelná.
    • označení Konce směny – Událost označená tímto příznakem bude chápána jako ukončení směny 

    Událost označená tímto příznakem bude chápána jako ukončení směnyTento typ události můžete mít pouze jeden. Pokud označíte další událost tímto příznakem, z předchozí události bude příznak odstraněn.

    • typ události – rozlišujeme pouze 2 typy:
      • Pracuje – událost se týká pracovní aktivity ( na pracovišti, pochůzka, služební cesta, návštěva zákazníka atd.)
      • Nepracuje – událost označuje nepracovní aktivitu (konec směny, přerušení práce, oběd atd.)
    • barvu – aby bylo možné lépe odlišit jednotlivé události docházky, můžete změnit barvy jednotlivých tlačítek, pomocí kterých uživatelé příchody a odchody zaznamenávají. Stejným způsobem se probarví i události docházky v kalendářovém pohledu.

     

    Po nastavení události nezapomeňte svou práci button_Ulozit .

    Snímek obrazovky 2023-10-28 v 18.50.21

    V kalendáři příchodů a odchodů můžete zapnout volbu „vlastních“ barev. Po aktivaci se zobrazí události ve vámi definovaném barevném schématu.

    Snímek obrazovky 2023-10-28 v 19.21.51

    Nastavení lokalit

    Lokality zadáváte v Nastavení / Lokality.

    Lokality jsou fyzické adresy, které se párují s událostmi docházky. Pokud si uživatel zapíše příchod nebo odchod v rámci geografického radiusu definovaného v lokalitě, je mu příchod nebo ochod připsán právě na tuto lokalitu. V reportingu přehledu příchodů a odchodů se zobrazí jako název lokality (např. Office Praha). V případě, že se uživatel přihlásí do systému na místě, které neodpovídá lokalitám zadaným ve Sloneekovi, zobrazí se v reportu identifikace jako “mimo lokalitu”. 

    Protože je lokalizace navázána na GPS, nemusí být poloha uživatele v okamžiku jejího zjišťování přesná, pokud je uživatel například ve velké budově, v podzemním parkovišti nebo třeba v metru. Je potřeba s tím počítat při nastavování tolerance vzdálenosti jednotlivých firemních lokalit.

    Při stanovení tolerančního rádiusu ( okruh metrů vzdálenosti od přesné adresy lokality) berte v úvahu předpokládané pokrytí internetovým a GPS signálem. V hustě osídlených místech bude stačit 100 m, v oblastech s nižším pokrytím pak přidejte alespoň 300 m.

    Snímek obrazovky 2023-10-28 v 19.22.45

    Aplikace pro správnou funkčnost potřebuje souhlas uživatele s přístupem k GPS lokalizaci.

    V žádném případě aplikace nesleduje pohyb uživatele, pouze zapisuje jeho lokalitu v okamžiku zapsání příchodu nebo odchodu do práce v rámci firemní docházky.

     

    Nastavení identifikačních docházkových karet

    V případě využití terminálů pro příchody a odchody jsou zaměstnancům přiřazovány identifikační karty, a to jak editací profilu uživatele, tak přes sestavu docházkových karet.

    Napárování uživatele na jeho docházkovou kartu (nebo čip, samolepku apod.) provádí Admin přes sekci Nastavení. Kartu je možné zaměstnanci přiřadit:

    • editací jeho uživatelského profilu
    • přes sestavu Karty (Nastavení / Docházkové karty).

    Pokud dojde ke změně karty uživatele, jeho příchody a odchody zůstanou nezměněny! Tedy například v případě ztráty karty můžete uživateli bez obav vydat novou kartu, jeho příchody a odchody zůstanou stejné a Sloneek začne jen využívat pro registraci příchodů a odchodů novou kartu.

     

    Editace uživatelského profilu

    Abyste mohli tuto akci provést, musíte mít k počítači připojenou čtečku karet. Více o příslušenství k systému příchodů a odchodů najdete zde.

    V Sekci Uživatelé / Seznam a správa klikněte na možnost editace uživatele a v jeho profilu mu nastavte, změňte nebo odeberte ID jeho docházkové karty.

    Kliknete do pole pro vepsání karty / čipu. Přiložíte čip a číslo se automaticky vepíše do pole. button_Ulozit.

    Snímek obrazovky 2023-10-28 v 19.24.06

    Nastavení přes sestavu Karty

    Pokud potřebujete změnit karty více uživatelům najednou, nejlépe na to využijete sestavu v sekci Nastavení / Docházkové karty. V tabulce je pole s ID karty přímo editovatelné. Stačí na něho dvakrát kliknout, změnit a kliknout mimo dané pole. Změna se ihned uloží.

    Snímek obrazovky 2023-10-28 v 19.25.14

    Pro automatické zadání čísla karty kliknete do pole pro vepsání karty / čipu. Přiložíte čip a číslo se automaticky vepíše do pole. Automaticky se i uloží.

     

    Změna karty

    Změnu karty uživatele může administrátor provést v jakémkoliv okamžiku. Pro změnu uživatelovy karty následujte postup popsaný výše.

    Při změně čísla karty nebudou nijak ovlivněny předchozí příchody a odchody.

     

    Nastavení terminálu pro příchody a odchody

    Sloneekův terminál pro zaznamenávání příchodů a odchodů je tzv. Thin Client – tenký klient, na kterém může běžet prakticky libovolný operační systém a je na něm nainstalován prohlížeč Google Chrome.

    Terminál je přihlášený pomocí unikátního kódu terminálu, díky kterému aplikace ví, o který terminál se jedná a ke které společnosti a lokalitě patří.

    Všechny operace docházky, jako je zadání příchodu a odchodu, doplnění chybějícího odchodu, a případně také uložení fotografie pořízené při zaznamenání příchodu a odchodu, jsou okamžitě synchronizovány se Sloneekovým serverem.

    V případě odpojení terminálu od internetu se zobrazí varovná hláška a terminál přestane zapisovat události docházky, dokud se spojení neobnoví. O události je vytvořen zápis do audit logu.

    Pro správnou funkci terminálu je nezbytné neustálé připojení terminálu k internetu.

     

    Pro nastavení nového terminálu v aplikaci jděte do sekce Nastavení  / Terminály. Zde máte přehled všech existujících terminálů Vaší společnosti. Můžete je upravovat a samozřejmě přidat nový kliknutím na tlačítko Přidat.

     

    Zadejte název terminálu, který se pak objeví mimo jiné na jeho obrazovce viditelné všem uživatelům, kteří si jdou zapsat docházku. Vyberte lokalitu z již vytvořených číselníků lokalit  (Nastavení / Lokality). Zadejte PIN pro odhlášení terminálu a unikátní PIN pro přihlášení terminálu.

    Vypnutí klávesnice na terminálu

    Pokud vám při přiložení karty / čipu vyskočí dotyková klávesnice, vypnout ji můžete v nastavení podle následujícího návodu.

     

    Podrobnosti k potřebnému příslušenství (kary, čipy, čtečky apod.) najdete v článku zde.