Jaký hybrid
 je ten váš?

LinkedIn cover – 72

Co v e-booku najdete?

  • Úvod – svět je plný změn, hybrid je prvním z nutných kroků
  • Jaká data v průběhu zavádění hybridního módu sbírat a měřit?
  • Čeho se firmy u hybridní práce nejvíce bojí?
  • STEP-BY-STEP: Jaký hybrid bude ten váš?

Stáhněte si e-book

Svět je plný změn, hybrid je prvním z nutných kroků

Těžko bychom v dějinách Česka hledali paralelu k situaci, jaké jsme na pracovním trhu svědky dnes. Jsme na samém konci dlouhé ekonomické epochy, jejímž završením by měla být úspěšná transformace Česka na ekonomiku vyššího typu. Na trhu práce se v současné době potkává až 5 generací. Ta první vyrůstala v době hluboké totality. Ty nejmladší tedy generace Y a Z už si nedovedou představit jiný než globalizovaný svět. Do toho čelíme bezprecedentní geopolitické situaci. I kvůli koronavirové pandemii žijeme již několik let v období křehké stability, které bývá ovšem nemilosrdně přerušeno zásadními otřesy, jako byla loňská energetická krize nebo již desítky měsíců trvající inflace.

Jedním z pomyslných lakmusových papírků, které poukazují na to, jak je firma schopná poradit si se změnami, může být aktuálně diskutovaný přechod firem do takzvaných hybridních módů. Z dlouhodobého hlediska by měla být kombinace práce z kanceláře a práce odkudkoliv nejefektivnějším způsobem. Snižuje náklady na provoz kancelářských budov. Zaměstnancům umožňuje soustředit se na hlubokou práci. A firmám čerpat s možností globální ekonomiky, tedy spolupracovat nejen s experty ze svého regionu, ale klidně z celého světa. A zároveň harmonizuje vztahy na linii nadřízených a podřízených.

Jenže přechod do hybridního módu není jednoduchý. Řadě firem může přinést pravý opak. HR hraje v této proměně klíčovou roli. Podstatnou částí hybridního fungování je péče o lidi, o kulturu, o vztahy, které představují klíčovou esenci úspěchu firmy. Na HR, ale i management je proto kladen zvýšený nárok na kompetenční vybavenost a připravenost takovou změnu ve firmách nejen provést, řídit, ale následně i udržovat. A jak se zdá, v této oblasti zatím firmy selhávají.

Harmonizující roli by v tomto mělo sehrát HR oddělení a záda by mu při přechodu na „hybrid“ měla krýt nezpochybnitelná fakta. Jak to tedy udělat, aby se maximalizovaly šance, že se právě vaší firmě povede přerod na první dobrou?

Frame 1290