Náš rok 2023: Pomáháme HRistům z celé Evropy. Chceme je zbavit zbytečné administrativy

Sloneek_2023

Před pár dny jsme oslavili nový rok. Než se pustíme do práce, je čas se trochu ohlédnout za tím uplynulým. Vytyčování nových cílů se neobejde bez zpětné vazby předchozích projektů a rekapitulování toho, co se povedlo nebo kde jsme šlápli vedle. A to nemusí být přínosem jen pro firmu samotnou, ale i její okolí. Úspěchy, ale i pády mohou inspirovat, ukázat zákazníkům, jak si vede jejich služba, motivovat stávající zaměstnance i přilákat nové. 

Jak vypadala naše loňská cesta za lepším HR? 

Od produktu k řešení 

Neustálé vylepšování Sloneeka je pro nás nikdy nekončící proces. Nikdy se nespokojíme s málem a nezůstáváme pozadu. Zapojili jsme umělou inteligenci a vylepšili tak asistenta v aplikaci, přidali jsme funkci hodnotících dotazníků a moduly OKR pro sledování pokroku zaměstnanců nebo třeba asynchronní zprávy a zcela nový systém zpravodajství.

A nebojíme se říct, že jsme se konečně posunuli z poskytování produktu k poskytování řešení – tedy nejsme pouze nástroj pro HR, který hlídá a shromažďuje dokumenty na jednom místě, ale parťák, který skutečně dokáže odvést kus práce za toho, kdo jej využívá. A to znamená jediné – více času pro HR na opravdovou práci s lidmi. 

Jaké konkrétní novinky se nám během roku podařilo implementovat, se můžete podívat v našem přehledu

Potřeby zákazníků jsou na prvním místě 

Během roku jsme vytvořili stovky drobných i větších vylepšení v našem systému Sloneek. Co jsme si ale cestou za čím dál propracovanější aplikací uvědomili, je, že nesmí přestat být snadné ji využívat. Perfektní UX je základ. Zákazník ocení a vyzkouší nové věci jen tehdy, pokud pro něj budou srozumitelné a snadno dostupné. 

A není tedy od věci si zopakovat jedno marketingové klišé – nikdy nezapomínejte na potřeby zákazníků. Víme, že to není jednoduché. Sami neustále pracujeme na tom, aby Sloneek vyhovoval jak stavařům, tak lékařům nebo kancelářskému provozu či IT firmám. Užitečný musí být pro firmy, ve kterých zaměstnanci pracují na směny, i pro ty, ve kterých převažuje hybridní režim a částečné úvazky. Naše rozrůstající se rozmanité portfolio nám ale ukazuje, že jdeme správnou cestou. Stejně jako téměř nulový churn rate. 

Z Česka do Evropy 

Během roku jsme roztáhli křídla a vydali se napříč Evropou. Navzdory zdatné zahraniční konkurenci jsme dokázali získat klienty v 10 evropských zemích. Aktuálně kromě Česka a Slovenska působíme také ve Velké Británii, Německu, Itálii, Španělsku, Portugalsku, Nizozemí, Lucembursku a Rakousku. Nedokázali bychom to ale bez našeho marketingového týmu, který svými kampaněmi dokázal oslovit zahraniční firmy a podpořil práci sales manažerů. 

Optimalizujeme a jsme efektivní 

Ve firmě o stovkách zaměstnanců se leccos a leckdo ztratí. V malé nikoli. Abychom odváděli velké výsledky i v malém týmu, je třeba být perfektně sladění. Optimalizovali jsme proto naše procesy napříč odděleními – od hiringu po IT development – a přineslo to ovoce. Vývoj produktu se stal plynulejší, a i když se náš tým zeštíhlil, práce jsme odvedli stejně. Stačilo lépe popsat procesy, stanovit priority a definovat úkoly a odpovědnost za ně.  

A nic to neubralo na naší flexibilitě. Vyzkoušeli jsme si, že dokážeme reagovat na změny trhu rychleji než konkurence. A že i malá firma díky své agilnosti dokáže velké věci. 

Možná to bude znít jako klišé, ale díky teambuildingu se nám podařilo zase o něco víc stmelit tým. 

Společně strávený čas nás nakopnul a oživil firemní kulturu, díky čemuž jsme pak zvládli i tu méně oblíbenou práci HRistů – propouštění. Tým ale ukázal, že drží při sobě, je flexibilní a když se dobře rozdělí úkoly, dokážeme to samé množství práce zvládnout i v méně lidech. 

Co nás čeká v letošním roce? 

Náš cíl je jasný – zbavit HR leadery administrativy a vrátit jim roli decision makerů. K tomu bude potřeba ještě více zapojit AI, prohloubit automatizaci, nepřestávat se zajímat o novinky, ale ani potřeby samotných HRistů a firem. Digitalizace je u firem v Česku opravdu slabým místem a často je potřeba firmám dodat kromě samotného produktu také odvahu a ukázat cestu a příklad, že to zkrátka jde. 

A protože nám nechybí nadšení pro věc, chceme také vyrůst jako firma. Bez toho totiž nebudeme moc náš cíl splnit na 100 %. Budeme moc rádi, když u toho budete s námi.