Od tenisu a učení češtiny ke spokojeným zákazníkům: David Baláš ve Sloneekovi 🎾

Frame 832

Sloneek se představuje – Nr.3 David Baláš

David je hlavní postavou v našem happiness týmu. Byl také první, kdo dokázal Sloneeka ovládnout, pochopit a nastavit za 2 dny. Je tedy živoucím důkazem toho, že naše aplikace není tak složitá 😊. Duší i tělem Moravák. Jako bývalý profesionální tenista a trenér ví o zákaznické péči víc, než by se mohlo zdát.

Jak ses dostal do Sloneeka?

Na rovinu, než jsem ve Sloneekovi začal, nevěděl jsem o něm v podstatě nic. Ale narazil jsem na jeho pracovní nabídku a strašně mě zaujal styl, jakým byla napsaná. Říkal jsem si, že to prostě zkusím, přestože jsem nesplňoval prakticky žádné požadavky na pozici. Myslím, že kdyby na druhé straně seděl někdo jiný než Milan, tak asi visím na nějaké interní nástěnce jako ukázkový exot. Ale s Milanem jsme si vzájemně sedli a klaplo to.

Ty jsi bývalý tenista. Jak jsi se vlastně dostal ke „klasickému“ zaměstnání?

Dobrá otázka. Po konci závodění jsem nějaký čas učil soukromě češtinu a trénoval tenis. Ale nikdy jsem úplně nerespektoval hranice oboru, že by to člověka mělo nějak definovat. Hledal jsem spíš nějaký energický tým s vizí, startupové pozice, které budou mít drive.

Co máš vlastně ve Sloneekovi jako customer happines manager na starosti?

Když jsem poprvé viděl svoji pozici oficiálně napsanou, věděl jsem, že se budu při jejím vysvětlování potit. 😊 Reálně se starám o to, aby měli zákazníci hladký onboarding. Klienta provedu celým procesem, dávám mu potřebný support, pomáhám s nastavením aplikace a tak dál. Zároveň od zákazníků sbírám zpětnou vazbu, kterou vyhodnocuji a předávám dál kolegům z produktu.

Zároveň je to denní péče o naše stávající klienty. Moje KPI se počítají podle toho, jak jsou spokojeni naši klienti.

Takže jsi taková první linie, první nárazník, do koho si zákazník šťouchne?

Přesně tak. 😊

Co vlastně by podle tebe měla firma dělat, aby měla spokojené zákazníky?

Dokázat směrem k zákazníkovi vytvořit pocit, že jsme tu pro něj. Zní to jako klišé, co se píše do claimu na web, ale opravdu je třeba naslouchat jejich potřebám. A také formovat produkt nejenom podle toho, co chceme my jako firma, ale do určité míry i podle zákaznické zkušenosti. To by nemělo být něco umělého nebo nuceného, měl by to být přirozený proces. A jsem rád, že lidé v našem týmu to vnímají stejně. Věřím, že lidský přístup zákazníci cítí. Když vytváříme HR software, je potřeba respektovat požadavky HRistů a HRistek.

Využiješ ve své práci také něco ze své trenérské a učitelské kariéry?

Může to znít absurdně, ale třeba učení češtiny nebo trénování tenisu mi myslím daly docela dobrý základ pro support pozici, i když se to může jevit jako úplně jiná oblast. Především jsem se naučil trpělivosti a komunikaci se širokou škálou různých lidí s různými problémy a potřebami.

Ve Sloneekovi budeš v září rok. Co tě na něm nejvíc baví? Proč si vlastně ve sloním stádu?

Jsem strašně nadšený z toho, jaké mám kolem sebe hrozně fajn lidi, od kterých se můžu každý den něco naučit a se kterými se můžeme vzájemně inspirovat. Baví mě firemní kultura – vzájemná důvěra, nezištná pomoc, že se na sebe umíme spolehnout a není to nic vynuceného, ale prostě něco, co se udělá. A to je strašně super.

Takže se vám daří držet týmového ducha, i když každý pracujete na jiné straně republiky?

Řekl bych, že jo. A je to podle mě díky tomu, že jsme všichni z různých prostředí a dáváme dohromady zajímavý mix a společně tak vytváříme motivující prostředí, které žene náš produkt dál. Každý se snaží dát o trochu víc, než by třeba musel, a na vývoji Sloneeka je to znát.

Co děláš ve volném čase? Pinkneš si občas?

Do míčku pinkám pořád, každý den. Stále se ještě věnuji trenérství. Jinak miluji poznávání nových kultur. Prostopoval jsem spoustu zemí, rád vzpomínám třeba na Tanzanii nebo Indii. Trochu mě mrzí, že moje stopařská léta jsou už asi za mnou. Ale mojí největší životní vášní jsou asi šachy.

Zahrál už si s tebou někdo ve firmě?

Ne, nezahrál. Doufám, že to někdo z nich konečně napraví. 😉