Budování značky zaměstnavatele #8: Propojení marketingu a HR
Pro skutečný úspěch na trhu práce musí marketingové a HR týmy fungovat v těsné synergii. Nejde už jen o občasné kampaně nebo nárazovou spolupráci, ale o strategické propojení těchto dvou světů.
Modely spolupráce mezi HR a marketingem
Existují různé modely, jak strukturovat spolupráci mezi těmito odděleními. Centralizovaný model vytváří dedikovaný tým pro employer branding, který spojuje HR a marketingové dovednosti. Maticový model využívá virtuální tým složený z členů obou oddělení. Distribuovaný model spoléhá na HR specialisty s marketingovými dovednostmi a marketéry se specializací na HR témata.
Bez ohledu na zvolený model je klíčová podpora nejvyššího vedení. Když management věří, že investice do zaměstnanecké zkušenosti a značky zaměstnavatele má přímý vliv na obchodní výsledky, otevírá se prostor pro skutečnou transformaci. Opak znamená, že můžete vzít zpátečku a věnovat se jiným věcem. Nebo z firmy odejít.
PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÉ INTEGRACE
V jedné za automobilek vytvořili tým „Brand Ambassadors“, kde marketéři školí HR v práci se značkou a HR poskytuje autentické příběhy pro kampaně. Tento přístup zajišťuje, že externí komunikace přesně odráží realitu uvnitř firmy.
Salesforce implementoval „Talent Brand“ tým reportující jak CMO, tak CHRO. Využívají integrovaný obsahový kalendář pro produktový i employer branding, sdílené metriky sledující dopad aktivit na byznys a ambasadorský program napříč odděleními.
Budování značky zaměstnavatele jako kontinuální cesta
Budování značky a reputace zaměstnavatele není cíl, ale cesta. Je to kontinuální proces, který vyžaduje strategický přístup, konzistenci, autenticitu a trpělivost.
Klíčovými faktory úspěchu jsou autenticita a konzistence (soulad mezi deklarovaným a skutečným), strategický přístup (jasné propojení s byznysovými cíli) a kolaborativní kultura (spolupráce napříč odděleními).
Nejlepší čas začít byl včera, druhý nejlepší je dnes. Firmy, které to pochopí a implementují tyto principy, získávají významnou konkurenční výhodu na trhu práce. Budování značky zaměstnavatele je strategická investice do budoucnosti vaší organizace.
Hodně úspěchů při implementaci!
Tento seriál vznikl za laskavé spolupráce s Asociací strategické komunikace a vztahů s veřejností.