Budování značky zaměstnavatele #5: Náborový marketing
Náborový marketing není o tom křičet nejhlasitěji nebo nabízet nejvyšší plat. Jde o vytvoření autentického příběhu, který rezonuje s těmi správnými lidmi. Úspěšné náborové kampaně začínají strategií – zjistěte, koho hledáte, kde tráví čas a co je motivuje ke změně.
Strategie náborových kampaní
Před zahájením kampaně si odpovězte na klíčové otázky: Koho přesně hledáte a proč? Kde tito lidé tráví čas? Co je skutečně motivuje ke změně? Jaký máte rozpočet a časový plán? Jak poznáte, že kampaň byla úspěšná?
Úspěšné firmy investují čas do důkladné přípravy. Mastercard například zjistil, že mladí datoví analytici nechodí na pracovní portály, ale sledují specifické datové blogy a podcasty. Přesunuli proto většinu rozpočtu do spolupráce s odbornými influencery, což přineslo 140% nárůst návštěvnosti jejich kariérních stránek.
Vyhněte se častým strategickým chybám jako kopírování konkurence, příliš široké cílení nebo nejasné cíle. Každá kampaň potřebuje jasně definovanou cílovou skupinu, specifické cíle a metriky úspěchu, a především autentický přístup vycházející z vaší skutečné firemní kultury.
Efektivní pracovní inzeráty
Dobrý inzerát musí okamžitě zaujmout a vést k akci. Anatomie úspěšného inzerátu zahrnuje poutavý nadpis řešící potřebu kandidáta, silný úvodní příběh, jasné očekávání a přínosy, konkrétní benefity a transparentní proces výběru. Prostě se musíte přizpůsobit cílové skupině!
CD Projekt Red místo klasického „hledáme game designera“ začíná své inzeráty větou: „Chceš vytvářet příběhy, které si budou lidé pamatovat celý život?“ Tento přístup okamžitě rezonuje s vášnivými herními vývojáři, kteří chtějí vytvářet něco významného.
TIP OD SLONEEKA
Všimli jsme si, že kandidáti na některé pozice (Sales / IT) nemají rádi zbytečně dlouhé inzeráty. Tak jim je krátíme na samý začátek pod zkratku, kterou dobře znají: “TL; DR” (too-long, didn’t read). To nejpodstatnější dostanou v pár odrážkách. POKUD je zaujmete, budou číst dál.
V dalším díle se zaměříme na ESG reporting.
Tento seriál vzniká za laskavé spolupráce s Asociací strategické komunikace a vztahů s veřejností.