Group 33959
Sloneek Inteligence -
Vaše celé HR v jedné konverzaci 🔥
Získat přístup

Budování značky zaměstnavatele #5: Náborový marketing

Náborový marketing

Náborový marketing není o tom křičet nejhlasitěji nebo nabízet nejvyšší plat. Jde o vytvoření autentického příběhu, který rezonuje s těmi správnými lidmi. Úspěšné náborové kampaně začínají strategií – zjistěte, koho hledáte, kde tráví čas a co je motivuje ke změně.

Strategie náborových kampaní

Před zahájením kampaně si odpovězte na klíčové otázky: Koho přesně hledáte a proč? Kde tito lidé tráví čas? Co je skutečně motivuje ke změně? Jaký máte rozpočet a časový plán? Jak poznáte, že kampaň byla úspěšná?

💡
TIP
Úspěšné firmy investují čas do důkladné přípravy. Mastercard například zjistil, že mladí datoví analytici nechodí na pracovní portály, ale sledují specifické datové blogy a podcasty. Přesunuli proto většinu rozpočtu do spolupráce s odbornými influencery, což přineslo 140% nárůst návštěvnosti jejich kariérních stránek.

Vyhněte se častým strategickým chybám jako kopírování konkurence, příliš široké cílení nebo nejasné cíle. Každá kampaň potřebuje jasně definovanou cílovou skupinu, specifické cíle a metriky úspěchu, a především autentický přístup vycházející z vaší skutečné firemní kultury.

Efektivní pracovní inzeráty

Dobrý inzerát musí okamžitě zaujmout a vést k akci. Anatomie úspěšného inzerátu zahrnuje poutavý nadpis řešící potřebu kandidáta, silný úvodní příběh, jasné očekávání a přínosy, konkrétní benefity a transparentní proces výběru. Prostě se musíte přizpůsobit cílové skupině!

💡
TIP
CD Projekt Red místo klasického „hledáme game designera“ začíná své inzeráty větou: „Chceš vytvářet příběhy, které si budou lidé pamatovat celý život?“ Tento přístup okamžitě rezonuje s vášnivými herními vývojáři, kteří chtějí vytvářet něco významného.
👀

TIP OD SLONEEKA
Všimli jsme si, že kandidáti na některé pozice (Sales / IT) nemají rádi zbytečně dlouhé inzeráty. Tak jim je krátíme na samý začátek pod zkratku, kterou dobře znají: “TL; DR” (too-long, didn’t read). To nejpodstatnější dostanou v pár odrážkách. POKUD je zaujmete, budou číst dál.

V dalším díle se zaměříme na ESG reporting.

 

Tento seriál vzniká za laskavé spolupráce s Asociací strategické komunikace a vztahů s veřejností.Ušetříte 20 hodin týdně
na HR procesech a operativě.