Nadace České spořitelny: Měsíčně nám Sloneek ušetří půl úvazku práce

Group-33908-2

Nadace České spořitelny se zaměřuje na děti a mladé, ve kterých vidí budoucí prosperitu celé země. Rozsáhlou podporou vzdělávání rozvíjí jejich znalosti, dovednosti a postoje, které mají přispívat k jejich větší nezávislosti, soběstačnosti i finančnímu zdraví.

Mezi největší výzvy, které po personální stránce nadace aktuálně řeší, patří nedostatek vhodných uchazečů. “Naše požadavky na profil kandidátů jsou specifické, proto na pracovním trhu těžko hledáme uchazeče a uchazečky, kteří splňují všechna naše očekávání, mají patřičné zkušenosti a zároveň hledají nové uplatnění,” říká HR manažerka Nadace České spořitelny Lucie Styblíková.

“Nejnižší nezaměstnanost v celé Evropě a na ní navázaný nedostatek schopných profíků na pracovním trhu dopadá na všechny sektory od firem přes státní správu až po nevládní organizace a nadace. Jak však sleduji aktivity Nadace České spořitelny, myslím, že se jí nakonec vždycky podaří dostat na palubu špičkové profesionály. Nutno však dodat, že to určitě nejde samo a vyžaduje to akční, kreativní a promyšlený proces hirování.” – Milan Rataj, HR stratég a spoluzakladatel personálního systému Sloneek

Unikátní know-how i nakročení k tyrkysu

Velkou předností na pracovním trhu je podle Lucie Styblíkové to, že je Nadace České spořitelny jeden z největších filantropických subjektů v České republice, který nabízí unikátní know-how a zázemí největší české banky. Srovnatelných společností je podle jejích slov v Česku minimum.

“Celá naše organizační struktura je velmi plochá a opírá se o vzájemnou interní spolupráci. Řídícím orgánem naší nadace je správní rada a další organizační složky nastaveny nejsou. Každý člen týmu tak plně zodpovídá za svou agendu a spolupracuje se svými kolegy na konkrétních úkolech a cílech,” říká o struktuře fungování i vedení lidí HR manažerka Lucie Styblíková. V řadě ohledů by se podle ní dal jejich model přirovnat k tyrkysově fungující organizaci.

foto_tym_NCS(↑ Kompletní tým Nadace České spořitelny)

Štosy papírů a nekonečno excelových tabulek

Před několika lety nadaci trápila časově náročná a složitá HR agenda. Problémy se týkaly zejména papírové evidence docházek, zadávání a schvalování absencí nebo papírových dovolenek a s nimi souvisejících tabulek v Excelu. Dále ruční podepisování i schvalování objednávek nebo seznámení a přístup ke směrnicím či dalším důležitým dokumentům. “Bylo to náročné na evidenci, dodržování stanovených limitů dovolené, sick days, volna na dobrovolnictví a tak podobně,” říká o motivacích k digitalizaci personální agendy Lucie Styblíková.

 

“S trochou nadsázky lze říct, že problémy spojené s HR jsou skoro ve všech firmách a organizacích stejné. Evidence docházek, práce, dovolených, sick days, dále výzvy spojené s řízením lidí na hybridním pracovním modelu a rovněž všem známý Mordor v podobě obrovského množství excelových tabulek, dokumentů, odkazů a příloh. Aby jakákoliv společnost mohla fungovat pružně a efektivně, je tomu všemu potřeba udělat přítrž. Úlevu pak pocítí nejen personalisté a zaměstnanci, ale dokonce i firemní rozpočet.” – Milan Rataj, HR stratég a spoluzakladatel personálního systému Sloneek

“Před používáním Sloneeka jsme všechny dokumenty související s HR agendou a objednávkami řešili papírově, nyní máme vše přehledně v elektronické podobě a všichni zaměstnanci si snadno mohou plánovat své pracovní volno. Odkudkoliv a klidně i z mobilu,” pochvaluje si HR manažerka nadace. 

Lucie_Styblikova(↑ HR manažerka Nadace České spořitelny, Lucie Styblíková)

Na Sloneeku jedou už šestým rokem

“Naše nadace tehdy procházela transformací a hledali jsme vhodný a pohodlný HR nástroj. Nejvíc nám záleželo na tom, aby byl elektronický systém uživatelsky přívětivý. Byla to celofiremní vize, ale díky jednotlivci se začal Sloneek naplno využívat a v průběhu let i rozšiřovat o další komponenty, které systém nabízí,” říká Lucie Styblíková.

“Musím se přiznat, že je pro mě fascinující sledovat, když jsou firmy nebo organizace progresivní a dovedou předběhnout dobu. To je přesně i případ Nadace České spořitelny. Digitalizované HR už mají mnoho let, zatímco řada českých firem s tím ještě ani nezačala a topí se v zaprášených šanonech.” – Milan Rataj, HR stratég a spoluzakladatel personálního systému Sloneek

“Sloneek je v nastavení a implementaci jednoduchý. Stěžejní pro nás bylo seznámení zaměstnanců s jeho funkcionalitami a důkladné vyžadování jeho používání v každodenní praxi. Zpětná vazba od kolegů je pozitivní, systém je totiž opravdu user friendly. Členové týmu jsou nyní více samostatnější, zároveň mají vzájemný přehled o absencích, služebních cestách nebo dalších pracovních aktivitách svých kolegů,” vysvětluje HR manažerka a dodává, že má v současné chvíli dostatečné a potřebné informace o všech zaměstnancích, jejich plánovaných absencích i svěřených pomůckách. Rovněž funguje přehledný systém přístupu ke všem důležitým dokumentům a interním směrnicím.

Implementace nebolí a systém ušetří půl úvazku

“V průběhu implementace a někdy i nyní využíváme zákaznický servis. Vždy nám dokázal ochotně poradit s řešením problému či nastavením dalšího komponentu, který jsme chtěli začít využívat,” popisuje Styblíková.

“Sloneeka bych určitě doporučila i dalším organizacím nebo firmám. Je uživatelsky snadný, přehledný, pro společnost naší velikosti plně splňuje požadavky na HR agendu. Když jsme to propočítávali, došli jsme k tomu, že díky používání Sloneeka ušetříme každý měsíc čas, který je ekvivalentem přibližně poloviny úvazku. A to už je opravdu znát,” zdůrazňuje HR manažerka.

“Závěrem bych ještě moc ráda poděkovala za možnost používat Sloneek zdarma. Moc si toho vážíme,” dodává.

Děkujeme našim klientům z Nadace České spořitelny za ochotu a otevřenost při sdílení informací, které mohou být přínosem pro další HR odborníky a firmy.

Group 1466